Saturday, January 31, 2015

Southern Saturday || Hey Y'all!

Southern Belle to archetyp Amerykanki, z wyższej klasy społecznej wychowanej w Południowej części Stanów Zjednoczonych tzw. Deep South. Belle z francuskiego to piękna, tłumacząc na polski Southern Belle oznacza więc "Południowa Piękność".

Zanim przyjechałam do USA spotkałam się z tym pojęciem, jednak dopiero będąc tutaj przekonałam się o jego prawdziwym znaczeniu. Kim jest więc współczesna Southern Belle? Mówi się, ze scena rozpoczynająca "Przeminęło z wiatrem" jest postrzegana jako klasyczny przykład, w którym ją spotykamy. Południowa Piękność z początków XX wieku cechowała się nienagannymi manierami, gościnnością, pięknem zewnętrznym, ale też pięknym wnętrzem.Współcześnie wiele z tych południowych cech Southern Belle zostało zachowanych i przez pokolenia młodych Amerykanek, jest kultywowane do dziś.



Z góry zaznaczam, iż nie mam zamiaru nikogo wyśmiewać czy mówiąc kolokwianie "hejtować". Od ponad trzech lat Południowa Karolina jest moim domem. Poznałam tu wielu wspaniałych ludzi. Gościnność, uśmiech, uczynność i bezinteresowna pomoc to coś, na co zawsze mogłam tutaj liczyć. Emigracja nauczyła mnie, że inne nie znaczy gorsze, a moje i znane nie znaczy najlepsze.

Dlaczego więc "Not a Southern Belle"? Europa różni się od Stanów (ogromnie), szczególnie od tych południowych. O tych różnicach (czasem śmiesznych i słodkich czasem całkiem gorzkich) chciałabym Wam w tej mini serii "Southern Saturday" opowiedzieć.

Na początek trochę humoru.

W filmikach bohaterki odrobinę wyolbrzymiają i wyśmiewają Południowe Damy. Jednak ze wszystkim o czym tam mowa, przyjdzie Wam się na codzień spotkać gdy zawitacie do Południowej Karoliny.

See y'all next week! ;)







No comments:

Post a Comment

 
BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS